یک سفر رویایی با غزال

یک سفر رویایی با غزال خط ساحلی

نوشته شده توسط سحر شیرخانلو |

دبی و حقایقی در مورد آن

دبی که تا چندین سال پیش واحه ای بیش نبود در مدتی کم به اندازه ای پیشرفت کرد که اگر دو تصویر از این شهر را در چند سال پیش و امروز ببینید مطئنا شگفت زده می شوید. دبی امروزه اصلا شبیه چیزی که چند سال پیش بود نیست و این شهر به اندازه ای روی پیشرفتش متمرکز شده که هر روز چیز عجیب و مدرن تری از آن می بینیم. سفر به دبی یعنی سفر به شهر آسمانخراش های چشمگیر، سازه هایی با معماری های لوکس، تفریحات بی نظیر و بالاخره سفر به شهر ترین ها. با تمام جذابیتی که دارد در مورد این شهر مواردی وجود دارد که باید بدانید:

در تور دبی می توانید سفر ارزان قیمتی داشته باشید!

اگر شما انتخاب کنید که در هتل های بسیار مجلل اقامت داشته باشید، در بهترین رستوران ها غذا بخورید و لباس های برند بخرید، مطمئنا با سفری بسیار بسیار گران قیمت پیش رو خواهید بود. اما نیازی نیست که سفرتان به آن شیوه پیش رود. شما می توانید در اقامت گاه های منطقه دیره بمانید، غذاهای خاورمیانه ای و ارزان قیمت بخورید، از حمل و نقل عمومی به جا تاکسی استفاده کنید. در این صورت که متوجه می شوید سفر به دبی چقدر می تواند به صرفه باشد.

دبی شهری برای پیاده روی نیست!

آن هایی که دوست دارند تمام شهرها را با پای پیاده بگردند در تور دبی کمی نا امید می شوند. بهتر است بدانید که هوای دبی گاهی آن چنان گرم می شود که به هیچ طریقی نمی توانید زیر آفتاب دوام بیاورید. به علاوه اینکه بیشتر جاذبه های دبی از هم فاصله بسیار زیادی دارند و معماری شهری با پیاده روهای زیادی شکل نگرفته است. تنها جایی که می توانید در آن قدم بزنید مراکز خرید هستند که البته اتاق هایی برای استراحت تعبیه کرده اند.

محلی های زیادی نخواهید دید!

بسیاری از گردشگرانی که برای اولین بار تور دبی را خریداری می کنند این حقیقت که مردم بومی امارات را در اطراف به ندرت می بینند، شگفت آور است. این به دلیل موارد مختلفی است که البته مهم ترینشان این است که تنها ۱۱% جمعیت امارات را بومیان اماراتی تشکیل می دهند. فرهنگ بومی را نیز به طبع گردشگران کم تری لمس و تجربه می کنند. بعضی ها به شوخی می گویند که تنها فرد اماراتی که دیده ایم کسی بوده که پاسپورتمان را مهر کرده است. به هر حال اگر بیشتر میخواهید در مورد بومیان و فرهنگ آن ها بدانید بهتر است به مرکز شیخ محمد بروید.

مقاله‌های دیگر