یک سفر رویایی با غزال

یک سفر رویایی با غزال خط ساحلی

نوشته شده توسط مهرداد عباسی |

کوش آداسی و دیدنی ها

کوشآداسی از برترین مقاصد گردشگری ترکیه، در نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد. این شهر جاذبههای گردشگری بسیاری دارد و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.برای آشنایی با دیدنیهای این شهر زیبا، در ادامهی مقاله همراه ما باشید:

جزیره کبوتر (Guvercin Ada)

در نزدیکی کوشآدسی، گذرگاهی ۳۵۰ متری شما را به جزیرهی جذاب کبوتر میرساند که در آن بقایای یک قلعهی بیزانسی متعلق به قرن ۱۳ میلادی روی صخرههای سنگی وجود دارد (که بعدها به اقامتگاه دزدان دریایی بدل شد). دیوار و برج و باروی این جزیره که تقریبا اطراف جزیره را فرا گرفته است، بعدها در حدود قرن ۱۹ به این قلعه اضافه شده است. جزیرهی کبوتر یکی از بهترین مکانها برای پیادهروی کنار ساحل است و در آن کافههای دوستداشتنی زیادی هم وجود دارد. در اینجا میتوانید عصری زیبا و به یاد ماندنی را تجربه کنید و به تماشای غروب زیبای خورشید بنشینید.

منطقه بندرگاه

بسیاری از جاذبههای گردشگری کوشآداسی در منطقهی بندرگاه تاسیس شدهاند. کاروانسرای (Kervansaray) این منطقه در سال ۱۶۱۸ توسط ازوک محمود پاشا ساخته شده است. نمای آن در سال ۱۹۶۰ بازسازی شد و از سال ۱۹۶۷ به عنوان هتل کلاب کاروانسرای کار میکند. در سمت جنوب غربی، شما هنوز هم میتوانید خانههای نیمه چوبی قرن ۱۹ را ببینید که به سبک معمول و سنتی این منطقه ساخته شده است. دیوارهای دروازهی جنوبی شهر قدیمی هنوز هم به خوبی حفظ شدهاند. بازار هم دقیقا از مقابل بندرگاه شروع میشود که در آن میتوانید انواع سوغاتیهای ترکیه را تهیه کنید.

میلتوس

میلتوس مانندPriene یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوران هلنیست است و چون این شهر در لجن و گل و لای فرو نرفت، زندگی و سکونت مردم تا دوران سلجوقی در قرن ۱۴ ادامه یافت. این بدان معنی است که ویرانههای این شهر متعلق به دوراههای زمانی مختلف است. در بازدید از این منطقه، تئاتر بزرگ با ظرفیت ۱۵ هزار نفر و چشماندازهای فوقالعاده زیبا ار مناطق مرتفع را از دست ندهید. قدمت این منطقه به دوران یونان باستان میرسد اما بعدها توسط رومیها به طور کلی بازسازی شد.

مقاله‌های دیگر