یک سفر رویایی با غزال

نوشته شده توسط معصومه کیا |

سفرنامه ی دبی خانم کیا

روز اول
پروازمون ۲۴ تیر ماه ۹۶ ،ساعت ۷ صبح بود .خیلی استرس داشتم اولین سفر خارجم بود .ساعت سه و نیم بامداد به سمت فرودگاه امام خمینی راه افتادیم .روند کار برخلاف چیزی که فکر میکردم خیلی راحت و به موقع انجام شد..حدودا ساعت ۹ فرودگاه دبی بودیم .چیزی که توجهم رو جلب کرد حضور کارکنان فرودگاه بود که همه از جنوب شرق آسیا بودند .ورفتار خوب و مودبانه شان خیلی برام جالب بود .حضور نوزاد سه ماه ام باعث شد ما رو به سمت گیتهای بازرسی مخصوص بچه ها و سالمندان هدایت کنند.اتفاق جالب داخل فرودگاه گم شدن چمدون خواهرم بود که پس از کلی سرو کله زدن تونستیم پیداش کنیم..اسم هتلمون آوانی بود که در منطقه دیره قرار داشت .سوار ون مخصوص هتل شدیم .وقتی به هتل رسیدیم برای برقراری ارتباط با کارکنای هتل متوسل شدیم به خواهر زاده ام که تقریبا به زبان انگلیسی مسلط بود.
بالاخره تونسته بودیم با لیدرمون که خانم میانسالی بود صحبت کنیم .تمام برنامه ها و تورهای موجود رو برامون بازگو کرد که در صورت تمایل در تور های موجود ثبت نام کنیم .خیلی دوست داشتم تور صحرا رو انتخاب کنم ولی به خاطر داشتن نوزاد سه ماهه منصرف شدم.فقط گشت شهر رو برای کل خانواده و پارک آبی رو برای شوهر و خواهر زاده ام گرفتیم
بعداز خوردن ناهار که مرغ سوخاریه خوشمزه ای بود وارد اتاقمون شدیم .اتاقمون خیلی تمیز و شیک بود .برای کل بعد از ظهر استراحت کردیم .داشتن بچه کوچیک حتی اگر مسافت سفر هم کم باشه خستگی داره .استراحت لازمه شروع یه روز پر انرژی هست

روز دوم
روز دوم خیلی خوب بیدار شدم .برای صبحانه رفتیم به سمت رستوران .خیلی تمیز و شیکتر از اون چیزی بود که تصور میکردیم . کارکنان هتل بسیار رفتار خوب و مودبانه ای داشتن.بعداز صبحانه با هماهنگی لیدر مون به مراکز خرید رفتیم ..حدود ساعت ۱۲ برگشتیم .دیدیم لیدر گشت شهر تو لابی هتل منتظرمون هست .بلافاصله خریدامون رو تو اتاق گذاشتیم و رفتیم.تو این تور از بازار بسیار زیبای ابن بطوطه که زیباترین و خاص ترین مراکز خرید دنیا از لحاظ معماری هست و به دست جهانگردی مراکشی بر اساس معماریه ۶ کشور تاریخی(ایران،چین،هند،مصر،تونسو اندلس ) ساخته شد دیدن کردیم.
بعد به همراه اعضای تو سوار کشتی کروز شدیم که روی آبهای نیلگون دبی محیطی شاد و خانوادگی و بیاد ماندنی رو تجربه کردیم
بعد از اون به سمت هتل آتلانتیس ونخل جمیرا رفتیم وبا منو ریل پالم مسافتی رو اومدیم.که تجربه قشنگی بود..در نهایت اومدیم دبی مال .از آکواریوم و باغ وحشش دیدن کردیم.
رقص آب دبی مال خیلی جالب و به یاد ماندنی بو د.آخر وقت بعد از صرف شام دوستای خوبی پیدا کردیم .تمام مسیر برگشت تو ماشین زدیم ورقصیدیم

روز سوم
به خاطر وجود بچه نتونسته بودم تورپارک آبی رو شرکت کنم .ولی تو هتل هم ننشستم با هماهنگی لیدر مرکز خرید جبل علی رفتیم.منطقه آزاد جبل علی یکی از شهرک های بندری وبزرگترین جزایر ساخت بشر و از شاهراههای بزرگ تجارت دنیا است که در ۳۵کیلومتری شهر دبی واقع شده است. قسمتی از سوغاتی هامو از اونجا خریدم .واقعا خرید کردن اونجا خیلی لذت داشت .کیفت اجناس بسیار بالا بود.خریدمون تا ظهر طول کشید

.بعد از ظهر به همراه خواهرم به خیابونهای اطراف هتلمون رفتیم .عصر به همراه شوهر و بچه هام به استخر هتل رفتم .واقعا لحظات شیرین و به یاد موندنی بود

روز آخر
احساس دلتنگی تو همه ما نمایان بود .خیلی پشیمون بودیم که تعداد روزهایی که در نظر گرفتیم برای مسافرت بیشتر نبود .اوخه دبی رو تو چهار روز میشه دید .این همه جاههای دیدنی،مراکز خرید،برجهای زیبا و هتلها و ساحل زیبا تو این مدت نمیشد همه جاش رو دید و لذت برد .ولی خوشحال از این بودم که سفر به بسیار خوبی بود .حتی روز آخر هم باز به گردشمون ادامه دایم و مراکز خرید اطراف سری زدیم تا ماشین هتل بیاد دنبالمون لذت تمام رو بردیم .سفرخوبی بود و خوبتر هم شد وقتی تو را برگشت با آقای گلزار و دوستشون برخورد کردیم .